• Persoonlijk advies
  • Uitsluitend A-merken
  • Vakkundige monteurs
  • Gecertificeerd bedrijf

Onderhoudscontracten

Elke installatie wordt met de grootst mogelijk zorg aangesloten zodat jij optimaal kan profiteren van de zelf opgewekte stroom. Ondanks de lange levensduur van zonnepanelen, kan er natuurlijk altijd storing ontstaan. In dat geval wil je dat het zo snel mogelijk wordt opgelost. Met onze Zorgeloos onderhoudscontracten kunnen we de storingen zelfs voor zijn! Hieronder lees je hoe we dat doen.

Ook als je de zonnepanelen niet bij ons gekocht hebt!

Set up monitoring

Standaard sluiten wij de omvormer aan op het internet. Via de app of het monitorings portaal krijg je inzicht in de opbrengst van de installatie. Zo zie je zelf hoeveel kWh stroom de zonnepanelen opbrengen en of er foutmeldingen worden aangegeven.

Proactieve monitoring

Wij houden je systeem 24/7 in de gaten waardoor we eventuele fouten of storingen direct op afstand kunnen oplossen. Indien nodig nemen we contact met je op.

Rapportage

Jaarlijks ontvang je een rapportage over het functioneren van de installatie. Daarin vind je onder andere de opbrengsten van afgelopen jaar, de opbrengst vergeleken met vergelijkbare installaties en een rapportage over eventuele foutmeldingen/ storingen.

Dieptescan

Vooraf doen we een inschatting van de verwachte opbrengst. De gerealiseerde opbrengt wordt jaarlijks door ons geƫvalueerd. Grote fouten pikken we op middels onze proactieve monitoring. Kleinere fouten, zoals het uitvallen van een deel van een zonnepaneel of fouten die geen directe foutmelding opleveren, kunnen hierdoor alsnog achterhaald en verholpen worden.

Jaarlijkse inspectie

Jaarlijks voeren we op locatie een inspectie uit. Tijdens deze inspectie controleren wij de installatie op schades, vuil, isolatiefouten in kabels of gevaarlijke situaties. In combinatie met de dieptescan, zorgt dit ervoor dat de installatie goed blijft werken. Deze jaarlijkse inspectie wordt door veel verzekeraars aanbevolen, vooral als het systeem voor de verzekeraar aan een SCIOS Scope 12 keuring moet voldoen. We signaleren eventuele afkeurpunten voor de herhaling Scope 12 keuring vroegtijdig, zodat je tijdens de keuring niet voor verrassingen komt te staan. Na 5 jaar wordt de herhaling van de Scope 12 keuring voor je geregeld.

Service bezoek

Soms is een bezoek op locatie noodzakelijk. Voor wijzigingen aan het systeem, foutoplossing of eventuele vervangingen van onderdelen. Voor fouten die vallen onder de installatiegarantie (2 jaar) brengen wij geen kosten in rekening. Als je een product hebt dat kapot is en de installatiegarantie is verlopen, maar de productgarantie is nog geldig, dan zorgen wij ervoor dat je een vervangend product krijgt van de fabrikant. De kosten voor de arbeidsuren om het product te vervangen worden aan jou doorberekend, maar je hoeft niet te betalen voor het nieuwe product.

Servicepakketten

Naast onze standaard service bieden wij ook het Zorgeloos en Zorgeloos+ pakket aan. Hiermee hoef jij je niet meer druk te maken over het onderhoud van jouw zonnepanelen installatie.

Leveringsvoorwaarden

  • Bekijk hier onze leveringsvoorwaarden

    • Internet
      Wij kunnen enkel een onderhoudscontract aanbieden wanneer jouw omvormer connectie heeft met het internet.

    • Dijkman installatie
      Onderhoudscontracten kunnen worden afgesloten voor installaties die Dijkman zelf heeft geleverd. Op alle andere installatie doet Dijkman eerst zelf een voorkeuring.

    • Geschikte omvormers
      De omvormer in het zonnesysteem is van het merk Sofar Solar, SolarEdge, SMA of Enphase. Bij elke andere omvormer zal er een configuratie op maat gemaakt worden.

    • Looptijd
      De looptijd van het contract bedraagt 5 jaar vanaf het moment van de oplevering van de installatie.

    • Opzegtermijn
      Opzeggen contract minimaal een maand voor einde contract.

    • Betaling
      Facturatie vindt plaats op jaarlijkse basis middels automatische incasso. Jaarlijks kan een prijsindexatie tot 2% worden toegepast. In het geval van grotere wijzigingen in abonnementsprijs wordt dit tijdig gecommuniceerd. Desgewenst kan het contract dan voor het verstrijken van het einde van de contractstermijn worden stopgezet.

    • Levering van jaarverslag
      Aan het eind van elk jaar looptijd worden jaarverslag en scan op afstand geleverd.

    • Eerste Basis Inspectie (EBI)
      Wij kunnen enkel een onderhoudscontract aanbieden wanneer er een eerste basis inspectie (EBI) is uitgevoerd en eventuele benodigde aanpassingen zijn voltooid.

    • Periodieke inspectie Scope 12
      Voor het Scope 12 aanbod wordt na elk jaar looptijd de periodieke inspectie gepland. Voor het Scope 12 aanbod wordt na 5 jaar looptijd de herhaling EBI geleverd. Deze herhaling wordt door een gecertificeerd inspecteur gedaan.

Nick Accountmanager

Wil jij meer weten over onze onderhoudscontracten?

Nick vertelt je er meer over!

Nick is accountmanager bij Dijkman Projecten en beantwoordt al je vragen.

Vraag gratis adviesgesprek aan Geheel vrijblijvend!
Nick Accountmanager